On aika antaa ajatus Itämerelle

Elokuun 27. päivä vietetään Itämeripäivää. Päivän tarkoituksena on lisätä tietoa meren monimuotoisesta luonnosta, kulttuurista ja historiasta.

Suomen aforismiyhdistys osallistuu Itämeripäivän viettoon. Osallistumme Itämeriaiheiseen tapahtumaan, joka järjestetään Korkeasaaressa 27.8.2020.

Korkeasaareen rakennetaan meriaiheinen katos, jonka alle suurennetaan kymmenen aforismia. Näistä kymmenestä aforismista yhdistys painattaa yhteensä 200 kirjanmerkkiä, jotka jaetaan yleisölle päivän aikana.

Itämeripäivänä Korkeasaaressa aforismeista kertomassa ja kirjanmerkkejä jakamassa ovat puheenjohtaja Minna-Karoliina Heino ja hallituksen jäsen Janne Tompuri.

Osallistuminen

Tapahtumaa varten yhdistys tarvitsee teiltä hyvät jäsenet aforismeja, jotka ovat aiheeltaan itämerellisiä. Mukaan tapahtumaan valitaan enintään kymmeneltä kirjoittajalta yksi aforismi.

Lähettämällä aforismisi mukaan tapahtumaan annat yhdistykselle luvan painattaa siitä kirjanmerkkejä sekä esittää aforismisi julkisesti Korkeasaaressa. Aforismeista ei makseta palkkiota.

Lähetä itse kirjoittamasi meriaiheiset aforismiehdotukset, joita on maksimissaan kolme (3) kappaletta sähköpostin tekstiosiossa (ei liitetiedostoja) puheenjohtajalle osoitteeseen
[email protected] viimeistään 31.7.2020. Myöhästyneitä aforismeja ei huomioida.

Itämeren ystävä, kirjailija ja filosofi Torsti Lehtinen valitsee aforismit näyttelyä ja kirjanmerkkejä varten. Tapahtumaan mukaan valitusta aforismista kirjoittaja saa tiedon 13.8.2020 mennessä.

Nyt kirjoittamaan, hii-o-hoi!

Kesäisin terveisin,