Aforismeja Föliin! -kilpailun voitto Mirja Pirhoselle Vantaalle

Turun aforismiyhdistys ja Turun seudun joukkoliikenne Föli järjestivät syksyllä 2015 yhdessä aforismikilpailun. Sen tarkoituksena oli löytää uusia, ennen julkaisemattomia ajatelmia ja mietelauseita, jotka soveltuvat bussimatkailijoiden iloksi. Kilpailuun saapui kaikkiaan 784 aforismia ja kirjoittajia oli 112 eri puolilta Suomea.

Aforismeja Föliin! -kilpailun voittajaksi valittiin:

Elävä näyttämö, ihmiset ikkunan takana.

Mirja Pirhonen

Raadin mielestä hänen aforismissaan yhdistyy mielenkiintoisella tavalla laadukas, yleiselle tasolle ulottuva aforismi sekä mielleyhtymät bussilla matkustamiseen.

Kolme muuta raadin mielestä parhaimmistoon kuuluvaa aforismia:

Parkkipaikan peltimeri lainehtii. Kuljen rantoja pitkin.

Riitta Suominen

Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Jasmin Jämsén

Takki takis kii: sää et san mittä, mää en san mittä. Ol hyvä reisu.

Marjut Lehti-Laakso

Neljä parhaaksi arvioitua aforismia pääsevät tarrakampanjan erikoiskyydissä mukaan Turun seudun busseihin marras-joulukuun vaihteessa, mutta myös muita kilpailuun osallistuneita onnistuneita mietelauseita tullaan näkemään Fölin eri julkaisukanavissa.

Voittaja saa kunniakirjan sekä 100€ ja muille huomioiduille on luvassa tuotepalkintoja.

Täältä löytyvät muut julkaistavat föliaforismit: