Yhdistys

Suomen aforismiyhdistyksen tarkoituksena on edistää aforismin asemaa ja koota yhteen aforismeja kirjoittavat ja niistä kiinnostuneet henkilöt.

Yhdistys järjestää aforismiaiheisia tapahtumia, harjoittaa julkaisutoimintaa, osallistuu muiden järjestämiin tapahtumiin, tuo aforistiikkaa esiin mediassa ja pyrkii kaikin tavoin edistämään aforismin asemaa. Tunnettuja tempauksiamme ovat mm. Raideaforismit. Yhdistys myös valitsee joka vuosi vuoden aforismikirjan.

Suomen aforismiyhdistys on perustettu vuonna 2005, ja perustamisen päivämääränä 18.4. vietetään joka vuosi valtakunnallista aforismipäivää.

Jäseneksi voi liittyä kuka tahansa aforismeja kirjoittava tai niistä kiinnostunut. Jäsenmaksu 10 euroa (kannatusjäsenyys 20 e) tai 100 e (yhteisöt) maksetaan tilille FI59 1470 3000 2560 35 (Suomen aforismiyhdistys). Käytä maksaessasi viitenumeroa 123. Kun maksat jäsenmaksusi, toimitathan meille myös yhteystietosi esimerkiksi sähköpostitse, jotta voimme lähettää sinulle jäsentiedotteet. Jäsenmaksu kattaa jäsenyyden yhdeksi kalenterivuodeksi.

Jos haluat liittyä jäseneksi ja saada yhdistyksen jäsentiedotteen, voit myös täyttää henkilötietosi täällä.

Hallitukseen kuuluvat vuonna 2020: Minna-Karoliina Heino (puheenjohtaja), Tiina Piirainen (sihteeri), Janne Tompuri, Toni Heikkinen, Timo Salo ja varajäsenenä Hanna-Leena Ylinen. Toiminnantarkastaja Vesa Papunen ja Marko Laihinen.

YHTEYSTIEDOT

Yhdistyksen puheenjohtaja: