Aforismeja Turun kirjamessuille viidellä eri teemalla

Turun kirjamessuja vietetään 4.–6.10.2019. Messujen teemana on tänä vuonna teatteri.

Aforismiyhdistyksellä kävi tuuri ja saimme esiintymisajan kirjamessuille. Messuille nimittäin pyrki yli 700 esitystä, joiden joukosta aforismiyhdistys tuli valituksi. Aforistinen esitys nimeltä Aforismikavalkadi – draama ja väliaika esitetään Turun messukeskuksessa lauantaina 5.10.2019.

Tässä vuoropuhemaisessa aforistisessa esityksessä yhdistystä edustavat Minna-Karoliina Heino (pj), Janne Tompuri (sihteeri), Tiina Piirainen (hallituksen jäsen), Hanna-Leena Ylinen (varajäsen) ja Marko Laihinen (yhdistyksen edellinen puheenjohtaja).

Nyt teiltä, hyvät yhdistyksen jäsenet, pyydetään esitystä varten aforismeja seuraavista teemoista:

• Yhteiskunta
  • Kohtaaminen
  • Ympäristö
  • Huumori
  • Väliaika

Lähetä omat messuaforismiehdotuksesi sähköpostitse ajalla 11.8.–1.9.2019 osoitteeseen [email protected]. Aforismeja valitaan jokaisesta viidestä teemasta ja ehdotuksia on mahdollista jättää kaikkiin teemoihin, kuitenkin niin että yhteen teemaan voi ehdottaa maksimissaan seitsemää (7) aforismia. Esitettävät aforismit valitsee yhdistyksen hallitus.

Laitathan sähköpostisi otsikko-kenttään TURKU/Teema (eli esimerkiksi TURKU/huumori. Jos teemoja on useita kirjoita ne peräkkäin otsikkoon ja jaottele myös sähköpostissasi.). Ethän laita liitetiedostoja.

Kirjamessujen esitykseen valituista aforismeista ilmoitetaan tekijälle syyskuun loppuun mennessä. Turun kirjamessuille valitut aforismit luetaan ääneen esityksen aikana ja niistä myös painetaan pieni lehtinen, jonka messukatsoja saa mukaansa esityksestä. Tähän lehtiseen laitetaan aforismin tekijän nimi aforismin tai aforismien kera. Esityksessä aforismin kirjoittajaa ei erikseen mainita.

Aforismeja Turun kirjamessuja 2019 varten lähettänyt antaa yhdistykselle luvan lukea aforismin tai aforismit osana esitystä sekä painattaa aforismin tai aforismit lehtiseen, joka jaetaan messuvieraille. Messuille valituista aforismeista ei makseta korvausta.

Tervetuloa mukaan rakentamaan yhdessä messuesitystä!

TORSTI LEHTINEN KALLION KIRJASTOSSA

Suomen aforismiyhdistys järjestää aforistisen tapahtuman
Kallion kirjastossa osoitteessa Viides linja 11, 00530 Helsinki
tiistaina 24.9.2019 klo: 18.00–19.30. Esiintyjäksi saapuu tänä vuonna Samuli Parosen -palkinnolla palkittu kirjallinen monitaituri Torsti Lehtinen, joka pitää aforismiaiheisen luennon aiheesta

Kävely on ajattelua, juokseminen rockia. Miten aforismini syntyvät. (Torsti Lehtinen)

Kirjailija, FM Torsti Lehtinen on julkaissut runsaat 30 teosta: romaaneja, runo- ja aforismikokoelmia, näytelmiä, esseitä ja filosofisia teoksia. Hän on toiminut filosofian ja luovan kirjoittamisen opettajana muun muassa Turun ja Tampereen yliopistoissa sekä Teatterikorkeakoulussa.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

JÄSENMAKSU 2019

Sitten vielä muistutus jäsenmaksun maksamisesta. Jäsenmaksujen avulla mahdollistuu aforismiyhdstyksen toiminta ja kehittäminen. Kiitos.

Maksun maksat seuraavasti:
Jäsenmaksu 10 euroa tai kannatusjäsenyys 20 euroa tai 100 euroa yhteisöltä. Jäsenmaksu maksetaan Suomen aforismiyhdistyksen tilille FI59 1470 3000 2560 35. Käytäthän maksaessasi viitenumeroa 123. Jäsenmaksu kattaa kuluvan kalenterivuoden.

Kolme merkityksellistä asiaa mahtui mainiosti tähän tiedotteeseen. Jos niistä syntyi kysymyksiä tai kommentteja voit lähettää viestiä puheenjohtajalle osoitteeseen [email protected].

Mukavaa syksyn odotusta ja kuulumisiin!