Aforismipäivä Vihdin Päivölässä 19.8.2017

Ajatus Kuvassa

Aforismipäivä Vihdin Päivölässä LA 19.8.2017

Ensimmäistä kertaa järjestettävän kirjallisuustapahtuman teemana on Ajatus kuvassa – alustajat, haastateltavat sekä taidetyöpajat lähestyvät erilaisin tulokulmin kuvan ja aforistisuuden kiehtovaa liittoa.

Paikkana on Päivölän Virkistyskoti (Taivaantie 41, 03100 Nummela)

www.paivolanvirkistyskoti.fi

Ohjelma

12:00 Päivölän isäntä Mikael Mäkelä toivottaa tervetulleeksi ja kertoo paikan värikkäästä historiasta sekä Päivölässä aikaansa viettäneiden kirjailijakuuluisuuksien vaiheista.

12:15 Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Marko Laihinen alustaa nykyrunouden sisältämästä aforistiikasta sekä virittelee esille aforismin tulevaisuuden kuvia. Keskustelua ja lyhyitä kirjoitustehtäviä.

13:15 Lounas

14:00 Haastattelussa taidemaalari ja graafikko Inari Krohn, aiheena ajatuksellisuuden merkitys hänen monimuotoisessa taiteessaan. Haastattelijana Taina Sirola.

14:45 Timo Salo & aforistinen piirrosesitys, joka juontuu hänen uudesta runokirjastaan Mutta ennen muuta (Poesia 2017). Salo on myös kuvittanut useita aforismikirjojen kansia ja kertoo niiden tekoprosesseista.

15:15 Kahvi / Tee

15:45 Nykytaiteilija Minka Heino kertoo omista tavoistaan yhdistää kuvaa ja aforismia. Aiheeseen päästään tutustumaan tehtäväpajan kautta. Minkalta on ilmestynyt tänä vuonna esikoisteos Pinnalla. Pop! Lasten aforismikirja.

16:45 Päivän yhteenveto

17:00 Mahdollisuus saunomiseen ja uintiin

Osallistuminen

Aforismipäivä Vihdin Päivölässä on kaikille kiinnostuneille avoin kirjallisuustapahtuma.

Osallistumismaksu on 30 euroa ja sisältäen lounaan ja kahvin. Se maksetaan ennakkoon Suomen aforismiyhdistyksen tilille FI59 1470 3000 2560 35.

Lisätiedot ja sitovat ilmoittautumiset 13.8.2017 mennessä Minna-Karoliina Heinolle: minka (a) minkart.fi / 050-5369936

Bussilla liikkuville löytyy Vihdin suunnassa lähikyytiapua.

Jos tarvitset yöpymismahdollisuutta tai omaat erityisruokavalion, niin ota yhteyttä Päivölän Virkistyskotiin / 050 548 2356.

Tapahtuman järjestää Suomen aforismiyhdistys yhdessä Päivölän Virkistyskodin kanssa.

Lämpimästi Tervetuloa!