Uusi hallitus 2019 ja aforismit raiteilla

Suomen aforismiyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin 10.12.2018 Rikhardinkadun kirjastossa.

Kokouksessa valittiin hallitus vuodelle 2019 ja se on seuraava
Minna-Karoliina Heino (pj)
Janne Tompuri
Toni Heikkinen
Timo Salo
Tiina Piirainen
Hanna-Leena Ylinen
(varajäsen)

Yhdistyksen hallitus järjestäytyy tammikuun kokouksessa, mikä tarkoittaa muun muassa sihteerin ja varapuheenjohtajan valintoja.

Syyskokouksessa sovittiin, että jäsenmaksu säilyy samana eli 10 euroa/jäsen. Alla jäsenmaksuohjeet. Muistathan, että jäsenmaksu mahdollistaa tapahtumat ja yhdistyksen toiminnan.

Jäsenmaksu 10 euroa tai kannatusjäsenyys 20 euroa tai 100 euroa yhteisöltä. Jäsenmaksu maksetaan Suomen aforismiyhdistyksen tilille FI59 1470 3000 2560 35. Käytäthän maksaessasi viitenumeroa 123. Jäsenmaksu kattaa kuluvan kalenterivuoden.

Raideaforismit on valittu

Aforismit raiteilla -tempaukseen lähetti omia aforismeja 49 kirjoittajaa. Yhteensä aforismeja kertyi 368 kappaletta. Näiden aforismien joukosta aforismiyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Minna-Karoliina Heino ja sihteeri Janne Tompuri valitsivat kahdeltakymeneltä kirjoittajalta, jokaiselta yhden, aforismin julkaistaviksi.

Aforismien valintaprosessi oli haastava, sillä lähetetyt aforismit olivat laadukkaita ja vastasivat erinomaisesti pyydettyyn teemaan. Tänä vuonna tekstien tasaisuus ja varmuus yllättivät raatilaiset positiivisesti. Kriteereiksi valintoihin nousivat kaunokirjalliset ansiot, teemaan sopivuus ja lisäksi kohtaamisen kiteyttäminen selkeäksi aforistiseksi ilmaisuksi.

Aforismit kulkevat raiteilla vuonna 2019 yhdettätoista kertaa ajanjaksolla 7.1. – 20.1.2019. Aforismit näkyvät Helsingissä niin metrojunien kuin raitiovaunujen sähköisillä näytöillä.

Raiteille valituista aforismeista on ilmoitettu henkilökohtaisesti mukaan päässeille. Kiitämme lämpimästi kaikkia osallistumisesta ja kannustamme jatkamaan aforismien kirjoittamista.

Tapahtumia vuodelle 2019

Yhdistyksen syyskokouksessa keskusteltiin tapahtumista ja niiden järjestämisestä. Kokousväki oli yksimielinen siitä, että tapahtumia on hyvä järjestää monipuolisesti. Yhdistyksen hallitus tekee resurssiensa mukaan työtä tapahtumien järjestämiseksi mutta jos sinulla, hyvä yhdistyksen jäsen, olisi idea tapahtumalle vaikka kotikulmillasi niin kerrothan siitä ja ehdotat tapahtumaa yhdistyksen hallitukselle. Voit laittaa sähköpostia puheenjohtajalle osoitteeseen [email protected]. Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan!

Oikein hyvää uuden vuoden alkua ja kuulumisiin!

Minna-Kaoliina Heino
Suomen aforismiyhdistys pj.