18.4. on Suomen aforismipäivä

Suomen aforismiyhdistyksen perustamisen päivämääränä 18. huhtikuuta vietetään joka vuosi valtakunnallista Suomen aforismipäivää. Yhdistys on perustettu vuonna 2005 ja aforismipäivää on vietetty vuodesta 2006.
Yhdistyksen päätarkoitus on muun muassa edistää kirjallisuudenlaji aforismin asemaa, järjestää kilpailuja, julkaista laadukkaita aforismikirjoja sekä saattaa yhteen aforistiikasta kiinnostuneita henkilöitä.

Mittavin valmistelun alla oleva yhteistyöhanke on suomalaista aforistiikkaa esittelevä näyttely, joka avataan Kansalliskirjaston Rotundassa 26.1.2017.

Myös Tampereen aforismiyhdistys on toiminnaltaan monipuolinen ja vireä.

Aforistiikasta kiinnostunutta väkeä kokoontuu kesäkuussa Paimion valtakunnallisille aforismipäiville, joilla onkin tänä vuonna erityisen päteviä ja kiinnostavia alustajia.

Laajan informaation aforismisivusto on Pro Aforismi.