Aforismit raiteille tammikuussa 2020

Suomen aforismiyhdistys kerää laadukkaita mietelauseita Helsingin raitiovaunuihin, metroihin ja metroasemille.

Kaupunkitaiteeseen sijoittuva Aforismeja raiteilla -kampanja toteutetaan pääkaupunkiseudulla kahdettatoista kertaa vuonna 2020. Kampanja tarjoaa aforistiikalle ja aforismien kirjoittajille laajaa näkyvyyttä, sillä esimerkiksi metrolla tehdään yli 150 000 matkaa päivässä.

Vuoden 2020 raideaforismien teemana on aika. Millä tavoin ajan ja sen kulumisen aikatauluineen voisi tiivistää aforismiksi? Kreivin aika ja punainen minuutti ovat tuttuja sanontoja, mutta miten tiivistää aika aforistiseksi ilmaisuksi? Tässäpä teille haaste, hyvät aforistikot. Ottakaa haaste vastaan.

Lähetä omat raideaforismiehdotuksesi maksimissaan viisi (5) aforismia aiheesta aika osoitteeseen [email protected]  8.12.2019 mennessä otsikolla RAIDEAFORISMEJA. Myöhässä lähetettyjä aforismeja ei lasketa mukaan.

Aforismit raiteille valitsee yhdistyksen hallitus. Mukaan valitaan 15–20 aforismia. Kampanjaan mukaan valituista aforismeista ilmoitetaan kirjoittajille viikolla 1.  Aforismit liikkuvat raiteilla viikoilla 2–3 tai 3–4.

Tempaus toteutetaan yhteistyössä HSL Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän sekä Suomen aforismiyhdistyksen kanssa.

Huomioithan vielä, että kun tarjoat aforismejasi annat samalla yhdistykselle ja HSL:lle oikeuden käyttää aforismejasi kyseisessä kampanjassa niin liikennevälineissä kuin muissakin kampanjayhteyksissä (esimerkiksi asemat, HSL:n tiedotuspalstat, kampanjan tiedotukseen littyvät nettisivut). Kampanjaan valituista aforismeista ei makseta kirjoittajille rahallista palkkiota.

Tervetuloa mukaan!