Vuoden 2019 aforismikirja

Suomen aforismiyhdistys pyytää ystävällisesti lähettämään vuonna 2019 julkaistut aforismikirjat (1 kappale) vuoden aforismikirja 2019 -kilpailuun. Vuoden aforismiteos valitaan viidettätoista kertaa. Valinnan vuoden 2019 aforismikirjaksi tekee Vihdin kirjastotoimenjohtaja Hanna Laitinen.

Hanna Laitinen on työskennellyt kirjastotoimenjohtajana Vihdissä lokakuusta 2018 alkaen. Tätä ennen hän on toiminut mm. kirjastotoimenjohtajana Tornion kaupunginkirjastossa ja tietopalveluasiantuntijana Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastossa. Hän on koulutukseltaan filosofian maisteri Suomen kirjallisuudesta, opiskellut lisäksi Oriveden Opiston kirjoittajalinjalla ja suorittanut johtamisen erikoisammattitutkinnon. Lukijana Laitista kiinnostavat erityisesti genrerajoilla leikittelevät teokset sekä kielen rytmi ja se, miten tiiviiseenkin ilmaisuun voidaan vangita paljon merkityksiä.

”Aforismit ovat kirjallisuudesta puhuttaessa usein turhan vähälle huomiolle jäävä laji. On kiinnostavaa päästä tutustumaan laajemmin siihen, millaisia aforismeja Suomessa tällä hetkellä kirjoitetaan ja julkaistaan”, Laitinen sanoo.

Aforismikirja lähetetään 31.12.2019 mennessä (postileima riittää) osoitteeseen:

Hanna Laitinen
Vihdin kunnankirjasto, Pääkirjasto
Pisteenkaari 9
03100 NUMMELA

Vuoden aforismikirja valitaan tammikuussa 2020. Voittajalle ilmoitetaan asiasta henkilökohtaisesti.

Onnea kaikille kilpailuun osallistuville!