Aforismit raiteille!

Aforismit nousevat jälleen raiteille 11.–24.4.2022! HSL ja Suomen aforismiyhdistys järjestävät yhteisen tempauksensa nyt jo 14:nnen kerran! Tällä kertaa ääneen pääsevät nuoret kirjoittajat.

Raideaforismien teemana oli ”pullopostia tulevaisuuteen” ja tarkoitus oli innostaa nuoria kokeilemaan aforismien kirjoittamista. Tähän aforistiseen haasteeseen tarttui kymmeniä nuoria. Heillä oli mahdollisuus osallistua kisaan enimmillään viidellä itse kirjoittamallaan aforismilla.

”Nuorten aforismit ovat todella taidokkaita ja niissä näkyvät ajatusten syvyys sekä kirjo. Ilmastoahdistus ja huoli luonnosta sekä tulevaisuudesta näkyvät teksteissä pohdintoina siitä, mitähän tulevaisuus tuo tullessaan”, kertoo Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minka Heino.

Aforismeja raiteilla -tempauksen aforismit valitsi Suomen aforismiyhdistyksen kolmihenkinen raati. Saapuneet aforismit käsittelivät annettua aihetta moninaisesti. Kirjoittajat ovat iältään 13–15-vuotiaita. ”Nuoresta iästä huolimatta kilpailijoiden sanoittamisen taito on upeaa ja kyllä siellä myös pilkahtelee toivo”, iloitsee puheenjohtaja Minka Heino.

Kampanjaan valitut aforismit pdf-muodossa

Minka Heino