Mirkka Rekola -kilpailun voittajaksi Titta Kurki

– aforismikokoelma Mielenväänteitä ja hajakokoja julkistettiin

Suomen aforismiyhdistyksen järjestämän Mirkka Rekola -kilpailun voittajaksi valittiin Titta Kurjen aforismikokoelma Mielenväänteitä ja hajakokoja. Kokoelma julkistettiin Helsingissä Rikhardinkadun kirjastossa.

Mirkka Rekola -kilpailu järjestettiin nyt toista kertaa. Kilpailuun saapui huikeat 70 käsikirjoitusta, joista kolmihenkinen raati seuloi voittajan. Raatiin kuuluivat Asko Ahonen, Minna-Karoliina Heino ja Leena Kero-Taiminen. Ensimmäisen kerran palkinto jaettiin vuonna 2017, jolloin kilpailun voitti Manne Tuomenoksa teoksellaan Kaipauksen harmaa. Suomen aforismiyhdistys järjestää Mirkka Rekola -kilpailun seuraavan kerran kolmen vuoden päästä.

Asko Ahonen, Titta Kurki ja Minna-Karoliina Heino

Hyvinkääläinen Kurki on voitostaan iloinen.
”Mietin, että näenkö vieläkin unta”, Kurki naurahti julkistustilaisuudessa.
Kurki on aiemmin julkaissut kaksi runokokoelmaa: Ainoastaan Sinä tiedät ja Yksi kurjista. Aforismeja hän on kirjoittanut jo paljon lisää.
”Lyhyt ja yksinkertainen on jotenkin omaa.”

Aforisminäyte Mielenväänteitä ja hajakokoja -kirjasta:
Olo ei kevene, vaikka murenisi pala palalta.

Mielenväänteitä ja hajakokoja -aforismikokoelma julkaistiin Suomen aforismiyhdistyksen Pilke-sarjassa. Kokoelman on kustantanut Aurinko Kustannus.

Lisätietoja:
Minka Heino