Aforismiyhdistyksen kevätkokous 14.6.2023

– Puhujana vuoden aforismikirjapalkinnon voittanut Markku Envall.

Hyvät yhdistyksen jäsenet,

Nyt on oiva mahdollisuus osallistua  kevätkokoukseen, sillä se järjestetään hybridikokouksena, joka tarkoittaa sitä, että osallistua voi niin paikan päällä kuin etäyhteydellä. Kokous pidetään keskiviikkona 14.6.2023 klo 17.00. Kokoonnumme Keskustakirjasto Oodiin (osoite Töölönlahdenkatu 4, 00100 Helsinki). Paikkana ryhmätila numero 4, joka sijaitsee toisessa kerroksessa.

Ilmoittaudu kokoukseen lähettämällä sähköposti puheenjohtajalle, otsikolla ”Ilmoittautuminen kevätkokoukseen” ja kerro viestissä osallistutko kokoukseen etäyhteydellä vai paikan päällä. Lähetä ilmoittatuminen osoitteeseen [email protected]. Huomioithan, että jos osallistut etänä sinun on lähetettävä siitä tieto puheenjohtajalle, jotta hän voi lähettää sinulle linkin kokousta varten.

Puheenjohtaja lähettää linkin sähköpostitse kokousmateriaaleineen Zoomin kautta osallistuville maanantaina 12.6.2023. Jos linkkiä ei kuulu, laitathan siitä viestin puheenjohtajalle. Ilmoittaudu mukaan viimeistään sunnuntaina 11.6.2023!

Kevätkokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, kuten tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2022 sekä päätetään hallituksen vastuuvapaudesta.

Markku Envall

Kokouksen jälkeen kirjallisuuden tutkija ja kirjailija Markku Envall puhuu aforistiikasta ja kertoo vuoden 2022 aforismikirjaksi valitusta fragmenttikokoelmastaan Rautasydän (WSOY). Markku Envall on julkaissut tutkimuksia, esseitä, runoja, kuunnelmia, aforismeja sekä romaanin. Envall sai vuoden 1989 Finlandia-palkinnon aforismikokoelmasta Samurai nukkuu. Markku Envall on voittanut vuoden aforismikirjapalkinnon kahdesti, vuosina 2005 ja 2022. Vuonna 2009 Envall palkittiin Samuli Paronen -palkinnolla ansioista aforistiikan saralla.

Tervetuloa kevätkokoukseen!

Muistathan maksaa jäsenmaksusi kevätkokoukseen mennessä.

Jäsenmaksu 15 euroa tai kannatusjäsenyys 20 euroa tai 100 euroa (yhteisöt)
maksetaan tilille FI59 1470 3000 2560 35 saajana Suomen aforismiyhdistys ry. Käytä maksaessasi viitenumeroa 123. Jäsenmaksu kattaa jäsenyyden kalenterivuoden 2023 ajan.

Ystävällisin terveisin, näkemisiin,