Aforismiyhdistyksen kevätkokous ja Samuli Paronen -palkinnonjako

Hyvät yhdistyksen jäsenet,

Nyt on oiva mahdollisuus osallistua  kevätkokoukseen, sillä se järjestetään hybridikokouksena, joka tarkoittaa sitä, että osallistua voi niin paikan päällä kuin etäyhteydellä.

Kokous pidetään maanantaina 23.5.2022 klo 18:15. Kokoonnumme Rikhardinkadun kirjastoon (osoite Rikhardinkatu 3, 00130 Helsinki) Aurora-saliin, joka sijaitsee kirjaston kolmannessa kerroksessa.

Voit ilmoittautua kokoukseen lähettämällä sähköpostin puheenjohtajalle, otsikolla ”ilmoittautuminen kevätkokoukseen ja zoom tai paikalla”, osoitteeseen [email protected]. Huomioithan, että jos osallistut etänä on sinun lähetettävä tieto siitä puheenjohtajalle, jotta hän voi lähettää sinulle linkin kokousta varten.

Puheenjohtaja lähettää linkin kokousmateriaaleineen kaikille osallistujille sunnuntaina 22.5.2022. Ilmoittauduthan mukaan viimeistään lauantaina 21.5.2022.

Kevätkokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, kuten tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2021 sekä päätetään hallituksen vastuuvapaudesta.

Samuli Paronen -palkinto

Kokouksen jälkeen jaetaan joka kolmas vuosi jaettava Samuli Paronen -palkinto. Osallistumalla kokoukseen saat tietää palkinnonsaajan vuonna 2022.

Samuli Paronen -palkinto myönnetään ansioista aforistiikan alalla. Palkinto jaettiin aluksi vuosittain (2006–2010), sittemmin kolmen vuoden välein. Sen jakaa Suomen aforismiyhdistys, saajan päättää yhdistyksen hallitus. Palkinto on nimetty kirjailija Samuli Parosen mukaan, jonka aforismikokoelmaa Maailma on sana (1974) pidetään suomalaisen aforistiikan huippuihin kuuluvana.

Palkinto käsittää seppä Upi Anttilan taoksen sekä kunniakirjan. Palkinnonsaaja julkistetaan Samuli Parosen syntymäpäivänä 23. toukokuuta.

Muistathan maksaa jäsenmaksusi kevätkokoukseen mennessä.

Jäsenmaksutiedot:
Jäsenmaksu 15 euroa tai kannatusjäsenyys 20 e tai 100 e (yhteisöt)
maksetaan tilille FI59 1470 3000 2560 35 saajana Suomen aforismiyhdistys ry.
Käytä maksaessasi viitenumeroa 123.
Jäsenmaksu kattaa jäsenyyden kalenterivuoden 2022 ajan.
Tervetuloa mukaan!

Ystävällisin terveisin,