Iloisia tapahtumia, kokouksia ja raideaforismeja

Hyvää maaliskuuta! Aforismiyhdistyksessä tapahtuu tänä keväänä paljon ja iloista!

Yhdistys järjesti viime vuonna Mirkka Rekola -kirjoituskilpailun, jonka voittaja julkistetaan tiistaina 19. huhtikuuta. Kilpailussa etsittiin laadukasta aforismikokoelmaa ja siihen osallistui kaikkiaan 70 käsikirjoitusta. Kolmihenkinen raati valitsi näiden keskuudesta voittajan, joka nyt julkaistaan upeana kirjana. Voittoisan kokoelman julkaisutilaisuus 19.4.2022 klo 18.00 järjestetään Helsingissä Rikhardinkadun kirjastossa, osoitteessa Rikhardinkatu 3, 00130 Helsinki. Olette kaikki lämpimästi tervetulleita mukaan!

Aforismit nousevat tänäkin vuonna raiteille. Yhdessä HSL:n kanssa toteutettava kampanja näkyy raitiovaunuissa ja metroissa 11. – 24.4.2022. Tällä kertaa raideaforismeja kerätään nuorilta, 13–17-vuotiailta kirjoittajilta ja teemana on ”Pullopostia tulevaisuuteen”. Aforismit tulee lähettää torstaihin 31.3.2022 klo 16.00 mennessä puheenjohtajalle osoitteeseen [email protected]. Jaattehan keräyskutsua tuntemillenne nuorille!

Suomen aforismiyhdistys jakaa kolmen vuoden välein Samuli Paronen -palkintoa – ja nyt on taas palkinnon jakamisen aika! Palkinto myönnetään ansioista aforistiikan alalla. Edellisen kerran palkinnon on saanut Torsti Lehtinen. Palkinto jaetaan Helsingissä 23. toukokuuta. Samassa yhteydessä järjestetään myös Suomen aforismiyhdistys ry:nkevätkokous. Lisätietoa tapahtumasta myöhemmin.

Yhdistysaktiiveja kutsutaan tapaamiseen: Suomen aforismiyhdistys järjestää torstaina 24. maaliskuuta klo 17.00 kokouksen aforismiyhdistysten yhteyshenkilöille. Mukaan toivotaan erityisesti aluevastaavia, mutta kaikki innokkaat ovat tervetulleita kuulemaan yhdistyksen kuulumisia ja suunnitelmia. Tapaaminen zoomissa ja osallistumislinkin saat puheenjohtajalta lähettämällä viestin osoitteeseen [email protected].

Suomen aforismiyhdistyksenhallitus valittiin syyskokouksessa. Hallitukseen kuuluvat Toni Heikkinen, Päivi Lappalainen, Maija-Liisa Nyman, Leena Sainio, Timo Salo ja Janne Tompuri. Puheenjohtajana jatkaa Minna-Karoliina Heino.

Keväisin terveisin,
Minna-Karoliina Heino