Vuoden 2018 Aforismeja raiteilla -kampanjaan haku avoinna

Aforismeja raiteilla -kampanja etsii taas napakoita mietelauseita kyytiinsä

Suomen aforismiyhdistyksen kautta kerätään laadukkaita mietelauseita esille Helsingin raitiovaunuihin, metroihin ja metroasemille. Aforismeja raiteilla -kampanja toteutetaan alkuvuodesta 2018 ja sen järjestävät yhteistyössä HSL (Helsingin seudun liikenne), HKL (Helsingin kaupungin liikennelaitos) sekä Suomen aforismiyhdistys.

Kaupunkitaiteeseen sijoittuva Aforismeja raiteilla -kampanja toteutetaan pääkaupunkiseudulla jo kymmenettä kertaa, ja se tarjoaa aforistiikalle ja aforismien kirjoittajille laajaa näkyvyyttä. Pelkästään metrolla tehdään yli 150 000 matkaa päivässä. Lisäksi aforismeja julkaistaan mm. HSL:n tiedotuspalstoilla ja Suomen aforismiyhdistyksen somekanavilla.

Mietelauseita tullaan valitsemaan noin 20–25 henkilöltä ja mukaan toivotaan myös ruotsinkielisiä aforismeja.

Aforismit valitsee aforismiyhdistyksen hallitus.

Jos haluat tarjota omia aforismejasi Aforismeja raiteilla -kampanjaan, toimi näin:

1.  Valitse omista aforismeistasi sellaisia, joiden arvelet soveltuvan esille julkisiin liikennevälineisiin. Aihe on vapaa. Aforismit voivat olla uusia tai aiemmin julkaistuja.
2.  Lähetä yhteystietosi ja aforismit (korkeintaan 20 kpl) osoitteeseen raideaforismit (a) gmail.com ja laita sähköpostiviestin otsikoksi RAIDEAFORISMEJA.

Aforismien tulee olla perillä viimeistään SU 12.11.2017.

Kun tarjoat aforismejasi, annat samalla yhdistykselle ja HSL:lle oikeuden käyttää aforismejasi kyseisessä kampanjassa niin liikennevälineissä kuin muissakin kampanjayhteyksissä (esim. asemat, HSL:n tiedotuspalstat, kampanjan tiedotukseen liittyvät nettisivut).

Kampanjaan valituista aforismeista ei makseta kirjoittajille rahallista palkkiota.

Aforismeja raiteilla haku

Viime vuonna Aforismeja raiteilla -valikoima koostui kilpailun myötä tulleista tiedeaforismeista. Silloin mukana olleet aforismit löytyvät täältä PDF-versiona.