Aforismipäivä 18.6. Rikhardinkadun kirjastossa

Paimion aforismipäiviä ei kyetty järjestämään tänä vuonna, koska yllätyksellisesti tapahtuma ei saanut miltään taholta apurahoitusta, lukuisista hakemuksista huolimatta. Tämä oli iso pettymys, koska tämän vuoden päiville oli saatu sovittua erityisen ansiokkaita alustajia. Tämän tahdotun käänteen myötä myös Paimion aforismipäivien tulevaisuus on hyvin epävarma.

Aktiivisten aforismitoimijoiden aloitteesta on kuitenkin saatu sovittua tällekin kesälle tilaisuus, jossa voi tavata aforistiikasta kiinnostuneita ihmisiä, kuulla mielenkiintoisia alustuksia ja osallistua keskusteluun.

Aforismipäivä Rikhardinkadun kirjastossa

(Rikhardinkatu 3, 00130 Helsinki)

LA 18.6.2016

Paikkana kirjaston kokoushuone, ja tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton.

12:00

Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Marko Laihinen haastattelee kirjailija Markku Envallia, ja keskustelun otsikkona on “Aforistiikka ja aforistiikkani”.

Markku_Envall_kuva_Sami_Feiring
Markku Envall on suomalaisen aforistiikan keskeisiä tekijöitä ja on palkittu mm. Samuli Paronen -palkinnolla 2009. (kuva: Sami Feiring)

Lyhyt tauko

13:30

FM Suvi Randén esitelmöi aiheesta ”Erasmus Rotterdamilainen ja mietelauseet”.

DSC_0018
Suvi Randén esitelmöi miehestä, jonka tietämys kuuluu edelleenkin maailman huikeimpiin. (kuva: Marko Laihinen)

Yleisökysymyksille on varattu aikaa ja tilaisuus päättyy kello 15:00.

Tapahtuman järjestää Suomen aforismiyhdistys.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätiedot: Marko Laihinen 045 877 8181