Puhetta aforistiikasta: kuinka kirjoitan aforismeja?

Tekstin talon avajaisfestivaalien yhteydessä järjestetään aforismiaiheinen keskustelutilaisuus Tekstin talon Parvisalissa keskiviikkona 24.1.2024 klo 18:00–19:00. Tule paikalle Tekstin taloon tai seuraa keskustelua Facebook Live -tapahtumassa. Tietoa tapahtumasta:

PUHETTA AFORISTIIKASTA – KUINKA KIRJOITAN AFORISMEJA?
Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minka Heino johdattelee keskustelijoita kertomaan aforistiikasta yleisesti sekä kirjoittajan omasta näkökulmasta. Miten aforismi syntyy? Millainen on hyvä aforismi, ja kuinka koota kokoelma? Lisäksi puhutaan myös aforismien lukemisesta ja aforismihelmistä.

Keskustelijoina Hanna-Leena Ylinen, joka voitti vuoden aforismikirjapalkinnon vuonna 2019 kirjallaan Jotta varastaisit ajatukseni – Aforismeja sekä Titta Kurki, joka on voittanut Suomen aforismiyhdistyksen järjestämän Mirkka Rekola -kilpailun vuonna 2022.